Primarii din Dolj încurajați să aplice pentru finanțare în cadrul proiectului „Furnizare de servicii integrate în comunitățile rurale”

Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale a deschis selecția pentru 2000 de comune care vor beneficia de finanțare pentru proiectul „Furnizare de servicii integrate în comunitățile rurale”. Proiectul, derulat în colaborare cu Ministerul Educației, Ministerul Sănătății și ANPIS, are ca scop creșterea incluziunii sociale și reducerea sărăciei, prin formarea de echipe comunitare integrate din domenii precum sănătatea, educația și asistența socială, se arată într-un comunicat de presă remis miercuri.
În cadrul proiectului, se vor oferi servicii pentru persoanele vulnerabile, cum ar fi pachete alimentare, îngrijire la domiciliu și consiliere educațională. Bugetul total este de 815 milioane de euro, cofinanțat de Uniunea Europeană.
Comunele interesate pot aplica până la semnarea a 2000 de protocoale de colaborare, respectând principiul „primul venit, primul servit”.
Primarii din județul Dolj sunt încurajați să acceseze programul, beneficiind de sprijin din partea autorităților locale pentru depunerea solicitărilor.
„Primarii din județul Dolj trebuie să știe că documentația necesară nu este una laborioasă, și că împreună putem ajuta comunitățile rurale să se dezvolte.
Solicitanții trebuie să știe că pentru a fi eligibili trebuie îndeplinte anumite conditii si anume:
-comunele solicitante nu trebuie să fi încalcat alte protocoale de colaborare, sau contracte în cadrul unor proceduri de achizitie publică și/sau în cadrul unei proceduri de acordare a unei finanțări nerambursabile, din bugetul consolidat al statului sau din bugetul comunitar,
-fac dovada capacității profesionale și operaționale pentru participarea în proiect în calitate de aplicant, prin existența unei echipe de specialiști,
- își asumă prin Hotărâre a autorității legislative locale aprobarea protocolului de colaborare dintre unitatea administrativ-teritorială și parteneriatul proiectului în vederea constituirii echipei comunitare integrate, aprobarea bugetului estimat, asumarea cheltuielilor neeligibile si suplimentare, precum si alte asemenea ce se regăsesc cuprinse în Procedura Cadru de Selecție a unităților administrativ-teritoriale pe care îî indemn să o aibă în vedere în permanență la depunerea solicitării de finanțare.
-comunele aplicante se angajează că respectă prevederile legislației în vigoare cu privire la egalitatea de sanse și de tratament între femei și bărbați în domeniul muncii, egalitatea de șanse și nediscriminare și că vor lua în considerare în implementarea protocolului de colaborare toate politicile și practicile prin care să nu se realizeze nicio deosebire, excludere, restricție sau preferință indiferent de rasă, naționalitate, etnie, s.a.m.d.”, arată AJPIS Dolj.
Vizualizări: 169
Trimite pe WhatsApp