Orașul lui Brâncuși, promovat de Ministerul Turismului ca destinaţie de city-break pentru turiştii străini!
Ministerul Turismului a lansat la începutul acestei săptămâni un clip de promovare a turismului cultural și de city break din România. Printre cele 7 orașe promovate în clip se numără și municipiul Târgu-Jiu sau „Orașul lui Brâncuși”!
Municipiul Târgu-Jiu este una dintre localitățile din România care apare în clipul de promovare a unor destinații de city-break și turism cultural. Filmul de prezentare are 3 minute și a fost realizat la cererea Ministerului Turismului, fiind lansat în social-media zilele trecute. Străinii sunt invitaţi să facă un popas acasă la Brâncuşi, în Târgu-Jiu unde pot vedea monumentalele opere sau să admire arhitectura oraşului Timişoara sau a Sibiului etc. Chiar dacă municipiul Târgu-Jiu nu se pliază foarte bine pe conceptul de city-break (City break este un termen ce provine din limba engleză, acesta definind excursie scurtă, efectuată între perioadele de concediu, în scopul relaxării într-un oraş turistic european, oraş în care se poate ajunge cu avionul în maxim 4 ore de zbor efectiv-n.red.), cu siguranță este potrivit celor dornici să practice turism cultural. “Priviți până vedeți”, le spunea Brâncuși celor care îi vedeau pentru prima dată operele. Se întâmplă ca fiecare dintre noi să vadă altceva la Masa Tăcerii, Poarta Sărutului sau Coloana fără Sfârșit. Fiecare dintre acestea sunt locuri de o așa încărcătură spirituală și energetică încât o vizită la operele de la Târgu Jiu nu se referă la ce vezi, ci mai degrabă la cum și ce simți (Detalii interesante pe TARGU JIU).
Puteți vedea clipul Ministerului AICI
Clip criticat
Clipul de prezentare a celor șapte orașe ca destinație de city-break/turism cultural nu a fost foarte bine primit în mediul online, unde a și fost lansat (Facebook). Românii care l-au urmărit spun că este de o calitate slabă, îi blamează pe cei din Minister de lipsa unor orașe importante precum Cluj-Napoca și Brașov etc. „De la concept până la final este dezamăgitor. Ascultați comentariile, angajați niste oameni capabili luati-o de la capat”, scria Roxana P., o utilizatoare a Facebook, care crede că ideea este bună, însă prost executată. Românii sunt nemulțumiți că Brașovul, Clujul și Oradea, cele mai importante orașe ale României, nu apar în video-ul de prezentare a României pentru promovarea turismului cultural și de city break.
În schimb, Ministrul pare mulțumit de filmuleț: „Clipul va contribui la creșterea notorietății României ca destinație turistică competitivă în privința turismului cultural. Acesta va fi prezentat în cadrul evenimentelor internaționale, precum și prin intermediul unor campanii publicitare și de marketing care vor duce la conturarea României ca destinație pentru pasionații de turism cultural și pentru turiștii care preferă experiențele de tip city-break”, a transmis Bogdan Trif, Ministrul Turismului. Se pare că în iarna aceasta, va mai fi da publicității un alt clip de prezentare a României care va include și orașele „uitate” de aceastîă dată. Adrian Bujoaică, purtător de cuvânt Ministerul Turismului, spunea, citat fiind de Antena1: „Vorbim de un alt videoclip care va fi dat publicităţii în aproximativ o lună. Acela va prezenta toate atracţiile turistice mari ale României”.