Vor cere clienţilor garanţii pentru plata facturilor la electricitate
Conducerea grupului energetic CEZ România a confirmat miercuri, pentru MEDIAFAX, că va solicita clienţilor garanţii financiare pentru evitarea neplăţii facturilor - prevedere care apare într-un proiect normativ al ANRE, precizând însă că sumele respective „nu sunt împovărătoare”.
Consumatorii de energie electrică vor trebui să constituie garanţii financiare în contul distribuitorilor, pentru a acoperi riscul de neplată a facturilor. Acest lucru este prevăzut în proiectul Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei - ANRE, care a fost în dezbatere publică în perioada 12-29 iunie. „Poziţia noastră în legătură cu această iniţiativă este că vom încerca să evităm situaţiile în care clienţii buni-platnici ar fi afectaţi din cauza celorlalţi, puţini, care sunt rău-platnici”, a declarat Martin Zmelik, Country Manager şi preşedintele Directoratului CEZ România, citată de Mediafax.
La rândul său, Doina Vornicu, directorul de Operaţiuni al CEZ România, a declarat: „Dacă ANRE a decis că este necesar, vom aplica acest proiect, vom avea şi noi o procedură internă. Deja avem o procedură de management al riscului, dar numai pentru clienţii cu un istoric rău de plată. Sper că acest proiect se va aplica, şi nu cred că respectivele garanţii ar fi în sume împovărătoare pentru clienţi; se discută despre un nivel rezonabil”.
„Operatorul de distribuţie (OD) are dreptul de a solicita titularilor de contract constituirea garanţiilor financiare, în cazurile prevăzute în contractul pentru prestarea serviciului de distribuţie a energiei electrice. Solicitarea constituirii de garanţii financiare se realizează de către OD printr-o notificare scrisă, transmisă către titularul de contract, cu confirmare de primire. Titularul de contract are obligaţia să transmită OD documentul care atestă constituirea garanţiei financiare, în termen de 30 de zile de la data primirii notificării transmise de OD”, arată proiectul citat.