START CAMPANIE „Nu mai tolerați abuzul de putere! Respectul nu se negociază!”

Având în vedere experiența mea neplăcută cu unul dintre psihologii craioveni, care lucrează într-un spital public, o experiență ce poate deveni chiar un punct de plecare pentru schimbare, întrucât multe persoane mi-au scris după ce eu am făcut publică această situație, încerc să inițiez o acțiune, fiind poate prea mult spus campanie, prin intermediul căreia nu doar să tragem un semnal de alarmă, ci să și găsim soluții.
În fața durerii și vulnerabilității, este cumplit să fii tratat cu lipsă de empatie și chiar cu indiferență.
Consider că nu există nicio circumstanță în care un profesionist din domeniul sănătății să aibă dreptul de a trata un pacient cu lipsă de respect sau de a ignora nevoile acestuia.
Suntem oameni, nu numere într-un sistem, nu cazuri de diagnostic într-un raport! Fiecare dintre noi merită respect, poate înțelegere și, mai presus de toate, o abordare profesională care să pună în centrul atenției starea noastră de bine.
Așadar, apelez la toți cei care se află în fața unei astfel de experiențe și le spun din tot sufletul: Nu mai tăceți! Nu lăsați ca abuzul să treacă neobservat. Pacienții și aparținătorii au dreptul să fie respectați, să ceară să fie ascultați și înțeleși. Nu trebuie să îndurați comportamente care vă facă să vă simțiți mici, neimportanți sau fără prea multă carte…cum mi-a scris un domn din mediul rural.
Această acțiune nu este doar o urmare a unei experiențe neplăcute, ci o chemare pentru toți cei care se confruntă cu situații similare. Este timpul să vorbim despre ce înseamnă să fim tratați omenește, ci nu ca obiecte de studiu sau statistici. Și nici ca surse de obținere a diferitelor sume de bani!
Dacă ați simțit vreodată că ați fost tratat necorespunzător, dacă ați avut impresia că nu ați fost ascultat, nu ați fost respectat sau că ați fost desconsiderat, luați atitudine. Nu mai acceptați să fiți tratați cu superioritate, indiferență sau chiar dispreț.
Merităm să fim respectați, fiecare dintre noi, în orice colț al sistemului de sănătate.
Este timpul să spunem „NU” abuzurilor din partea celor care ar trebui să ne ajute și să luptăm pentru un sistem în care fiecare pacient este tratat cu demnitate și compasiune.
Primul pas, vom sta de vorbă cu managerii spitalelor pentru a ne informa, cu toții, despre ce putem face dacă trecem prin situații neplăcute.
Vizualizări: 267
Trimite pe WhatsApp