(închide)

Învățare fără frontiere: Elevii CSEI "Sf. Vasile" Craiova, gazdele primei activități virtuale Erasmus+

 

În perioada 11-13 februarie 2025, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Sf. Vasile” din Craiova a fost gazda primei activități virtuale din cadrul proiectului Erasmus+ „Special Time for Each Pupil's Skills” (STEPS), nr. 2024-1-RO01-KA220-SCH-000253164, co-finanțat de Uniunea Europeană. Această acțiune a reunit elevi, profesori, părinți și membri ai comunității din cele cinci instituții partenere implicate în proiect: Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Sf. Vasile” Craiova, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 4 din Polonia, Erdemli Özel Eğitim Uygulama Okulu din Turcia, E.E.E.EK KORINTHOU din Grecia și Asociația SELLification4EDUcation din România.

Activitatea, desfășurată pe platforma Zoom, a avut o durată de două ore pe zi și a fost un prilej minunat de conectare și învățare interculturală.

Scopul proiectului vizează oferirea de activități recreative pentru timpul liber al elevilor cu nevoi educaționale speciale, va permite conștientizarea faptului că fac parte din comunitate prin popularizarea produselor pe care le vor obține prin activitățile recreative, care ar putea fi transformate în abilități profesionale. Odată cu încrederea în sine pe care o vor dobândi, barierele sociale vor fi depășite. Elevii cu nevoi educaționale speciale vor putea fi incluși pe piața muncii, vor fi pregătiți pentru viață, pas cu pas.

Ziua 1: Orientare și explorare virtuală

Prima zi a fost dedicată orientării și explorării virtuale. Participanții au început prin a se prezenta, creând o atmosferă caldă și prietenoasă. A urmat prezentarea României și a orașului Craiova, unde elevii școlii noastre au avut ocazia să își împărtășească mândria pentru locul în care trăiesc. Apoi, CSEI „Sf. Vasile” a fost prezentat printr-un tur virtual realizat de elevi, care au devenit astfel ghizi pentru colegii lor europeni.

Această zi a fost o oportunitate excelentă pentru elevi de a interacționa cu colegi din alte țări și de a-și face noi prieteni. Elevii români au acționat ca experți în crearea prezentărilor despre țara, orașul și școala lor, fiind asistați de profesorii lor. Peste 30 de participanți din fiecare școală parteneră s-au alăturat activității, transformând-o într-un eveniment vibrant și plin de entuziasm

"A fost impresionant să vedem implicarea și dorința elevilor noștri de a deveni ambasadori ai școlii și ai orașului nostru. Fiecare moment a fost un prilej de mândrie", a declarat coordonatorul proiectului.

Ziua 2: Învățare interactivă și dezvoltarea abilităților

A doua zi a fost dedicată învățării interactive și dezvoltării abilităților. Activitatea a început cu un scurt documentar despre „ia românească” și simbolurile sale, oferind participanților o privire asupra tradițiilor culturale românești. Ulterior, a avut loc un atelier de craft în care elevii din cele 4 țări partenere au învățat să creeze mărțișoare, simboluri ale primăverii în România. Această activitate nu doar că a stimulat creativitatea, dar a și contribuit la dezvoltarea abilităților și descoperirea hobby-urilor.

Implicarea activă a elevilor cu CES a fost o lecție de perseverență și entuziasm pentru toți participanții. Cu sprijinul profesorilor și colegilor, fiecare copil a reușit să creeze un mărțișor unic, demonstrând că talentul și creativitatea nu au bariere. "A fost extraordinar să vedem cum elevii cu nevoi educaționale speciale s-au simțit parte activă a unei comunități europene. Această activitate le-a oferit oportunitatea de a se exprima și de a fi apreciați pentru munca lor", a adăugat coordonatorul.

Ziua 3: Explorare culinară și schimb cultural

Ultima zi a activității virtuale a fost dedicată gastronomiei. Elevii au fost provocați să descopere preparatele tradiționale românești și să pregătească, fiecare din bucătăria sa, un desert special: papanașii. De la amestecarea ingredientelor până la decorarea finală, fiecare elev a contribuit cu entuziasm, demonstrând că gătitul este nu doar un act de creație, ci și un mod de a construi prietenii și amintiri frumoase.

”Proiectul nostru pune un accent deosebit pe integrarea elevilor cu CES în activități concrete, relevante și pline de semnificație. Bucuria de a participa, de a învăța și de a fi apreciați este cel mai frumos rezultat al acestor zile", a subliniat echipa de proiect a școlii.

Activitatea FIRST ONLINE STEP in Romania a fost un succes, aducând împreună elevi și profesori din diverse colțuri ale Europei pentru a învăța unii de la alții și a celebra diversitatea culturală. CSEI „Sf. Vasile” a demonstrat o dedicare remarcabilă a echipei de proiect pentru buna desfășurare a activităților, arătând că, prin colaborare și creativitate, se pot depăși barierele geografice și culturale. Această experiență a fost cu siguranță un pas important în călătoria elevilor cu nevoi educaționale speciale spre incluziune și integrare.

Un pas spre viitor

”Prima activitate virtuală a proiectului "Special Time for Each Pupil's Skills" s-a dovedit a fi un real succes, demonstrând că distanța nu este un impediment pentru conectare și învățare. Colaborarea dintre elevi, profesori și părinți a creat un mediu cald, incluziv și prietenos, unde fiecare participant a avut oportunitatea de a se exprima și de a învăța din experiențele celorlalți. Mobilitatea următoare a proiectului se va desfășura fizic, în perioada 7-11 aprilie 2025, chiar la CSEI "Sf. Vasile" Craiova, oferind partenerilor internaționali ocazia de a experimenta direct spiritul incluziv al școlii noastre. Așteptăm cu nerăbdare să continuăm această călătorie educațională, unde fiecare copil are un loc special și fiecare abilitate este valorizată!”, a menționat coordonatorul proiectului profesor Budihală Ramona

 

 

 

 

Vizualizări: 284

Trimite pe WhatsApp

Citește și:

Călător în Oltenia

Olteni de poveste