Comunicat ISU Gorj: „Toate intervențiile la persoane confirmate cu COVID-19 au fost, exclusiv, gestionate de către echipajele SMURD ale ISU Gorj”
Reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Gorj au transmis un comunicat de presă pentru a lămuri câteva aspecte care nu au fost complet înțelese de opinia publică și nu numai. Potrivit ISU Gorj, „până în prezent, toate intervențiile la persoane confirmate de infecție cu COVID-19 au fost, exclusiv, gestionate de către echipajele SMURD din cadrul ISU Gorj. De asemenea, în marea majoritate, intervențiile la persoane suspecte de infecție cu COVID-19, au fost gestionate de către echipajele SMURD din cadrul ISU Gorj”. Activitatea Serviciului Județean de Ambulanță Gorj este coordonată de ISU Gorj o dată cu instituirea stării de urgență pe teritoriul țării noastre. Serviciului Județean de Ambulanță Gorj i-au fost repartizate, din achizițiile centralizate la nivel național, prin ISU Gorj, o serie de echipamente de protecție pentru intervenția la cazurile unde există suspiciuni de infecție cu COVID-19 sau confirmate de infecție cu COVID-19.
Mai jos, comunicatul ISU Gorj:
„Conform Decretului Președintelui României privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, Serviciul Județean de Ambulanță Gorj intră în coordonarea operațională a Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Lt.col. Dumitru Petrescu” al Județului Gorj. Pe scurt, acest lucru presupune coordonarea intervențiilor Serviciul Județean de Ambulanță Gorj, în special cele legate de situația epidemiologică actuală (intervenții la cazuri cu suspiciuni de infecție cu COVID-19 sau cazuri confirmate de infecție cu COVID-19). Având în vedere că, în spațiul public, au apărut mai multe declarații ale personalului din cadrul Serviciul Județean de Ambulanță Gorj prin care au fost prezentate situații nereale legate de stocurile de materiale și echipamente aflate în dotarea SAJ Gorj, conducerea ISU Gorj a înaintat o adresă conducerii SAJ Gorj și spre știință sindicatelor. Trecem cu toții printr-o perioadă grea, care necesită o atentă gestionare și o implicare deosebită din partea tuturor instituțiilor care au atribuții în gestionarea situației epidemiologice actuale. Astfel de tensiuni, dacă nu sunt rezolvate la timp, afectează intervențiile gestionate de către echipajele SAJ Gorj și duc, iremediabil, la temeri în rândul populației. Trebuie spus că, până în prezent, toate intervențiile la persoane confirmate de infecție cu COVID-19 au fost, exclusiv, gestionate de către echipajele SMURD din cadrul ISU Gorj. De asemenea, în marea majoritate, intervențiile la persoane suspecte de infecție cu COVID-19, au fost gestionate de către echipajele SMURD din cadrul ISU Gorj. Revenim la adresa transmisă conducerii SAJ Gorj și spre știință sindicatelor și facem următoarele precizări:
a) La data la care a fost înaintată adresa către SAJ Gorj, din evidențele pe care, zilnic, conducerea SAJ Gorj le transmite către Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției existau suficiente echipamente de protecție în stocul SAJ Gorj;
b) Serviciului Județean de Ambulanță Gorj i-au fost repartizate, din achizițiile centralizate la nivel național, prin ISU Gorj, o serie de echipamente de protecție pentru intervenția la cazurile unde există suspiciuni de infecție cu COVID-19 sau confirmate de infecție cu COVID-19, astfel:
- Combinezoane – 80 buc.;
- Mănuși de protecție sterile – 300 per.;
- Măști FFP2 – 125 buc.;
- Măști FFP3 – 150 buc.;
c) Echipamentele au venit cu destinație strictă pentru ISU Gorj și SAJ Gorj, dar, pentru a ne asigura că SAJ Gorj are echipamente suficiente, am redistribuit din normele alocate ISU Gorj, 500 de măști de protecție către SAJ Gorj. De la data înaintării adresei și până în prezent, Serviciului Județean de Ambulanță Gorj i-au fost repartizate, din achizițiile centralizate la nivel național, prin ISU Gorj, o nouă serie de echipamente de protecție pentru intervenția la cazurile unde există suspiciuni de infecție cu COVID-19 sau confirmate de infecție cu COVID-19, astfel:
- Combinezoane – 250 buc.;
- Măști FFP3 – 200 buc.;
d) Atât stocurile, cât și echipamentele primite, au fost detaliate, pe fiecare articol în parte în adresa transmisă către SAJ Gorj. Prin adresa transmisă, conducerea ISU Gorj a atras atenția conducerii SAJ Gorj și, implicit personalului SAJ Gorj, cu privire la următoarele aspecte:
1. Să fie asigurat echipamentul de protecție, conform normelor în vigoare, personalului SAJ Gorj;
2. Să fie luate măsuri urgente de achiziție a echipamentelor necesare pentru misiunile obișnuie, precum și pentru intervențiile unde există suspiciuni de infecție cu COVID-19 sau confirmarea infecției cu COVID-19. Conform prevederilor legale, sarcina pentru achiziția echipamentelor revine, exclusiv, conducerii SAJ Gorj;
3. Dacă nu dețin sau nu identifică resurse financiare pentru achiziția de echipament, conducerea SAJ Gorj să solicite echipamentele necesare Ministerului Sănătății;
4. Personalul SAJ are obligația să-și îndeplinească atribuțiile de serviciu, în caz contrar, conducerea ISU Gorj va sesiza organele abilitate;
5. Echipamentele de protecție se utilizează, exclusiv, pe timpul îndeplinirii sarcinilor de serviciu, fiind strict interzisă sustragerea sau distribuirea echipamentelor de protecție membrilor de familie ai personalului, prietenilor, cunoștințelor etc. Dacă se va descoperi că echipamentul de protecție nu este utilizat exclusiv pentru îndeplinirea misiunilor, conducerea ISU Gorj va sesiza organle abilitate;
6. În cazul în care personal din cadrul SAJ Gorj va iesi în spațiul public și vor relata date nereale sau confidențiale asa cum sunt prevăzute de legislația în vigoare, conducerea ISU Gorj va sesiza organele abilitate;
7. Pe timpul intervențiilor să fie respectate protocoalele în vigoare, regulile de echipare și igienă;
8. Pentru sustragerea de la îndeplinirea atribuțiilor de serviciu de către personal din cadrul SAJ Gorj, conducerea ISU Gorj va sesiza organele abilitate. Toate aceste măsuri dispuse de către conducerea ISU Gorj au fost pentru ca cetățenii județului Gorj să nu aibă de suferit din cauza intervențiilor Serviciului de Ambulanță Județean Gorj, nu ABUZIVE, așa cum au fost interpretate în articolul la care facem referire (articol apărut în mediul online. n.red.)”, a transmis Compartimentul Informare și Relații Publice al ISU Gorj.