Ford anunţă că modelul Puma Gen-E, complet electric şi fabricat în uzina din Craiova, debutează în România
Puma Gen-E, complet electrică și fabricată în uzina Ford Otosan din Craiova, debutează în România cu un preț de la 23.900 euro TVA inclus, prin programul Rabla Plus și Ford Ecobonus.
Ford a prezentat astăzi Puma Gen-E, versiunea complet electrică a celui mai bine vândut model Ford în Europa 1. Aceasta aduce un design evoluat, cu elemente aerodinamice, mult dinamism la conducere și un interior plin de tehnologie avansată.
Sistemul de propulsie complet electric oferă o eficiență excepțională în segment, cu un consum record de 13,1 kWh/100 km. Puma Gen-E oferă o autonomie în regim mixt de până la 376 km la o încărcare completă 2, astfel încât călătoriile lungi să fie facile, iar autonomia urbană atinge valoarea de 523 km 2, ceea ce înseamnă multe zile cu deplasări urbane fără griji.
La un încărcător rapid DC, o încărcare 10-80% durează aproximativ 23 de minute, 3 în timp ce accelerația 0-100 km/h este realizată în 8,0 secunde. Alături de aceasta, răspunsul rapid al direcției oferă, în esență, o Puma ST în formă electrică.
Pentru o familie tânără, Puma Gen-E oferă o versatilitate impresionantă în versiunea sa complet electrică. Spațiul inovator de depozitare MegaBox din portbagaj a devenit acum GigaBox, ceea ce se traduce prin până la 574 de litri 4 de spațiu pentru bagaje cu scaunele spate la locul lor – mai mult decât pot oferi unele SUV-uri din segmentele superioare. Un frunk 4 de 43 de litri utilizează eficient spațiul eliberat de motorul pe benzină și este ideal pentru depozitarea accesoriilor astfel încât acestea să poată fi ușor accesate chiar dacă portbagajul este plin.
„Puma este o poveste de succes, iubită pentru designul său sportiv și caracteristicile de conducere combinate cu caracterul practic unic și spațiul de stocare etalon din segment”, a declarat Jon Williams, director general, Ford Blue și Model e, Europa. „Puma Gen-E este cea mai avansată Puma din toate timpurile, cu cea mai plăcută experiență de condus de până acum, combinată cu un motor electric incredibil de eficient din punct de vedere energetic. Iar noul GigaBox oferă un volum util inegalabil pentru bagaje.”
Designul exterior surprinde spiritul ultimei generații Puma cu elemente vizuale care îl fac mai distinctiv și mai aerodinamic. Un design de tip „scut”, foarte îndrăzneț, înlocuiește grila convențională, oferind o parte frontală nouă, inspirată de Mustang Mach-E. 5 Un spoiler spate sportiv și un design unic de jante din aliaj se adaugă la atmosfera electrică și ajută Puma Gen-E să fie mai aerodinamică.
Experiență digitală pentru cei mereu conectați
În interior, designul clar și modern este scos în evidență de cele două ecrane de mari dimensiuni, poziționate astfel încât șoferul să se simtă mereu în control. Sistemul multimedia SYNC 4 6 de ultimă generație dispune de navigație 7 conectată, care oferă un avantaj în traficul urban. Apple CarPlay și Android Auto 8 sunt disponibile prin conexiune fără fir, astfel încât sincronizarea informațiilor între telefonul mobil și mașină se face extrem de facil.
Noua consolă centrală înălțată oferă spațiu pentru depozitare convenabil pentru a pune acele obiecte personale care altfel ar aglomera buzunarele. Cotiera glisează pentru a găsi cea mai confortabilă poziție la drum lung, iar telefonul mobil poate fi încărcat prin inducție 10.
Puma Gen-E dispune de un schimbător de trepte complet nou, simplificat, poziționat în spatele volanului, care face ca trecerea din D în N sau R să fie la fel de ușoară precum semnalizarea schimbării direcției de mers. Posibilitatea de a conduce cu o singură pedală (One-Pedal) simplifică deplasarea prin zonele urbane, indiferent de modul de rulare în care vă aflați.
Controlul adaptiv inteligent al vitezei de croazieră disponibil cu Stop & Go și centrarea pe bandă 11, 12, 13 accelerează și frânează lin pentru o deplasare cât mai naturală și poate folosi Predictive Speed Assist 11 pentru a ajusta viteza de croazieră în funcție de virajele de pe drum, sensurile giratorii sau intrarea și ieșirea de pe autostrăzi. În oraș, sistemul de camere la 360 de grade poate simula o vedere din dronă pentru a facilita intrarea și ieșirea din spațiile incomode și înguste.
Tehnologia opțională Dynamic Matrix LED pentru faruri folosește Predictive Dynamic Bending Light pentru a monitoriza drumul din față și pentru a proiecta mai multă lumină acolo unde este nevoie cel mai mult. Farurile reglează modelul fasciculului pentru cea mai bună iluminare, indiferent dacă traversați orașul sau o autostradă neiluminată.
Construit în uzina Ford Otosan din Craiova și utilizând motoare electrice fabricate la Halewood, Marea Britanie, Puma Gen-E reprezintă un pas important în portofoliul de vehicule electrice Ford. Puma Gen-E este disponibil pentru comandă începând de astăzi, cu livrări începând din primăvara anului 2025.
În România, Puma Gen-E are un preț de pornire de la 23.900 euro TVA inclus 14, comenzile fiind deja deschise.
Simultan cu prezentarea oficială a noului model Puma Gen-E, Ford lansează programul național Ford Ecobonus. Acesta este menit să impulsioneze reînnoirea parcului auto la nivel național și să ajute la tranziția către mobilitatea cu emisii scăzute de CO2.
Astfel, Ford România oferă un Ecobonus în valoare de 5.100 euro eligibil pentru modelele Puma Gen-E, Capri, Explorer și Mustang Mach-E și de 2.600 euro pentru Kuga PHEV – cel mai vândut Plug-in Hybrid din România în ultimii 4 ani.
Ford Ecobonus se aplică atât persoanelor fizice, cât și juridice, indiferent de modul de achiziție și este cumulativ cu toate acțiunile comerciale. Detaliile complete despre programul Ford Ecobonus pot fi găsite la cel mai apropiat dealer Ford.