Consiliul Județean Gorj a început recepția echipamentelor medicale pentru reducerea infecțiilor nosocomiale la nivelul Spitalului Județean de Urgență Târgu Jiu
Consiliul Județean Gorj are în derulare proiectul „Dotarea Spitalului Județean de Urgență Târgu Jiu cu echipamente și materiale destinate reducerii riscului de infecții nosocomiale”, finanțat în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Pilonul V: Sănătate şi rezilienţă instituţională, Componenta: 12. Sănătate, Investiţia: I2. Dezvoltarea infrastructurii spitaliceşti publice, Investiţia specifică: I2.4. Echipamente şi materiale destinate reducerii riscului de infecții nosocomiale, ce se implementează în baza Contractului de finanțare nr. 1139/26/NOSO din 27.12.2023, semnat între Ministerul Sănătății, în calitate de coordonator de reforme și investiții pentru PNRR și Unitatea Administrativ Teritorială a Județului Gorj, în calitate de Beneficiar.
Obiectivul general al proiectului vizează adaptarea infrastructurii existente a Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu, prin dotarea cu echipamente pentru reducerea infecțiilor asociate asistenței medicale (IAAM).
Echipamentele achiziționate sunt destinate dotării Spitalului Județean de Urgență Târgu Jiu la nivelul standardelor internaționale, în sensul prevenirii infecțiilor asociate asistenței medicale, respectiv realizarea de investiții în infrastructura unității sanitare, în controlul microbiologic al aerului din secțiile și compartimentele spitalului, prin instalații specifice de aer condiționat, instalații de dezinfectare a personalului medical, precum și echipamente de decontaminare a mediului și sterilizare, investiții ce vor conduce pe termen lung, la consolidarea sistemului județean de sănătate și la reducerea impactului major pe care îl are circulația germenilor multirezistenți la antibiotice.
Astfel, în data de 17.12.2024 au fost recepționate echipamentele ce vor fi repartizate Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu – locația Laboratorului de analize medicale din strada A. I. Cuza, nr. 1, respectiv:
sistem de identificare și antibiogramă – 1 bucată, având o valoare de 1.317.500,00 lei fără TVA, furnizat în baza contractului nr. 21638 din 12.11.2024, încheiat între Consiliul Județean Gorj și furnizorul declarat câștigător;
aparat hemocultură – 1 bucată, având o valoare de 87.500,00 lei fără TVA, furnizat în baza contractului nr. 21636 din 12.11.2024, încheiat între Consiliul Județean Gorj și furnizorul declarat câștigător.