Activități deosebite în cadrul Cercului Pedagogic al Coordonatorilor pentru proiecte și programe educative din zona Motru
,,Azi a sosit timpul să te iubești, să te accepți, să ai grijă de tine, să-ți educi inima și mintea deopotrivă, să fii blând cu tine și cu ceilalți, să fii uman” - acesta a fost îndemnul doamnei prof. Similean Elena Corina pentru elevii din claselor a V-a și a VI-a, de la Școala Gimnazială ,,Mazilu Vipie Gheorghe” Valea Mânăstirii, comuna Cătunele, în cadrul Cercului Pedagogic al Coordonatorilor pentru proiecte și programe educative, din zona Motru, coordonați de domnul inspector Grigore Alexandrescu și responsabila cercului pedagogic, doamna Bejenaru Felicia, din luna decembrie a acestui an.
În cadrul orei de dirigenție, doamna Similean Corina a demonstrat că teatrul este o școală a inimii și a minții, unde copiii sunt autori și interpreți ai propriilor lor spectacole emoționale, pregătindu-se astfel pentru o viață în care empatia și înțelegerea de sine devin stelele lor călăuzitoare.
Cel mai de seamă beneficiu pe care l-a adus piesa de teatru copiilor a fost emoția, încărcătura afectivă pe care ei au trăit-o alături de personaje, împreună cu ele, faptul că au împrumutat din trăirile lor și le-au transpus în plan real, în mica lor realitate.
Cu ajutorul filmelor și materialelor prezentate, am călătorit prin tărâmul magic al teatrului, unde poveștile au prins viață, și am descoperit că exercițiile de alfabetizare emoțională au un rol crucial, mai ales în rândul copiilor.
Pentru elevi, ora de dirigenție a devenit un spațiu în care și-au descoperit propriile emoții, înțelegând universul lor interior. Prin jocurile de improvizație și exercițiile de exprimare, ei nu numai că au învațat să-și identifice emoțiile, dar le-au și comunicat într-un mod creativ și autentic.
Întregul colectiv de cadre didactice din această instituție de învățământ au dovedit că pun accent pe învățarea identificării exprimării emoțiilor într-un mod pozitiv și sănătos ajutându-i pe cei mici să-și construiască o bază de succes în viață.
Toți copiii, de la ciclul preșcolar la cel gimnazial, au fost implicați în programul artistic ,,Flori pe cărările timpului” - tradiții și obiceiuri de Crăciun.
Au scăpat de timiditate și de problemele de ordin afectiv, interpretând rolurile cu măiestrie, creând emoția publicului spectator. Felul în care au creat emoția și fascinația jocului a fost intrinsec corelat cu reacțiile copiilor, cu felul în care versurile au rezonat cu inimile lor și, mai ales, cu maniera în care au încorporat trăirile și sentimentele din mica sală de spectacol în experiența proprie.
La activitate au participat și directoarea școlii, doamna prof. Popescu Elisabeta și primarul comunei Cătunele, domnul Țuilă Florinel.
Acesta a recomandat profesorilor să se întoarcă la „lucrurile simple și clare”, să pună accent pe ceea ce simte copilul și pe ceea ce poate să facă. A apreciat preocuparea permanetă a cadrelor didactice de a respecta și promova obiceiurile și tradițiile de Crăciun și Anul Nou, dar și portul popular românesc.
Prin interpretarea rolurilor: capra, sorcova, uratul, colindatul, dansul tradițional şi pregătirea decorului copiii au descoperit, alături de profesori, părinți și bunici, tradiţiile şi obiceiurile practicate în timpul sărbătorilor de iarnă, simțind şi preţuind frumuseţea acestora.
Este timpul să înţelegem că munca noastră trebuie să conţină elemente de dezvoltare personală şi profesională combinată cu dăruire şi servirea semenilor, cu respectarea tradițiilor, obiceiurilor, portului și folclorului național, comori inestimabile ce definesc poporul român. Numai așa ne vom cunoaște rădăcinile și vom crea punţi de legătură între generaţii.
Coordonator proiecte și programe educative,
Prof. Bejenaru Felicia